First step 2 forever- Kapitel 7

Jag slängde av mig jackan och gick glatt in i köket där olyckligtvis mamma satt med en vinflaska framför sig. Jag sucka och gick ut ur köket igen och sprang upp till mitt rum. Jag satte mig framför datan och kollade på Oceanup så att inget skvaller eller nåt hade kommit ut om mig och Justin. Jag pusta ut inget hade kommit ut men helt plötsligt kom en ruta fram. Jag hade fel




Jag hade helt och hållet fel. När sidan laddat klart såg jag vad det stod. Det var en bild på oss när vi hade kramats och som rubrik stod det "Melaine och Justin Bieber återförenade igen?" Jag drog en djup suck och läste hela texten. Ingenting som stod där stämde,absolut ingenting. Jag hatade verkligen skvaller och sånt. Jag kollade på min mobil och såg att jag hade ett nytt meddelande. Justin <3 stod det på skärmen. Varför hade jag skrivit ett hjärta efter igentligen? Jag gillade väll honom lite förut,inan han stack till Atlanta. "Komma ut och hitta på någonting?" stod det. Jag visste inte rikigt om jag ville det eller inte. På nått sätt ville jag träffa honom när han väl var här men o andra sidan ville jag inte träffa honom och kanske börja gilla honom igen när han ändå ska fortsätta sitt kändis liv som vanligt om bara några dagar. "Okej jag kommer,vart ska vi ses då?" Skrev jag tillsist. "Parken vid ditt hus" jag reste mig upp från stolen jag suttit på och öppnade garderoben och drog fram en rätt stor hodie och drog den över huvudet. Det var ju trots allt kväll och började nog bli rätt kallt.
Jag kollade lite snabbt in i köket och mamma satt kvar där,nu var vinflaskan halv tom,den var nog ny öppnat idag också. Jag suckade lite ledsamt,det gjorde ont att ha en mamma som mamma. Jag gick sen snabbt ut i hallen och stoppade fötterna i ett par ballerina skor och tog min skin jacka i handen sen öppnade jag dörren och stängde den snabbt efter mig.

Jag gick till parken där Justin sagt att vi skulle träffas. Det var inte mycket folk ute vid den här tiden på kvällen,så de skulle nog kanske inte komma någon och störa oss nu heller.
Jag gick lite igenom den gröna parken och kollade mig om ifall Justin var där någon stans men jag såg honom inte så jag slog mig ner på en park bänk och väntade på honom. Det var rätt fint här,allt var grönt, buskarna var fulla med blommor och knoppar och i nått enstaka träf växte äpplen. När jag var som mest försjunken i mina tankar kände jag att någon satte sig bredvid mig på bänken. En gammal gubbe med långt äckligt,grått skägg som var ungefär två decimeter långt och någon äcklig keps som säkert varit grön men som nu mer var brun. Hela han var sunkig och allmänt ofräch.
"Hej" sa han med en skrovlig gammal gubb röst. Jag svalde tungt,skulle han börja prata med mig nu också? tänk om han skulle kidnappa mig eller ännu värre våldtamig? Jag fick lätt sånna tankar när man var själv i någon park eller vad som helst och någon närmade sig en. "Hej... " svarade jag tillslut och sakta. "vilket fint hår du har" sa han och tog en slinga ur mitt hår med sina smutsiga fingrar. Snabbt stälde jag mig upp "emm..Jag måste gå" sa jag och då kom äntligen Justin gående mot oss. Jag sprang iväg till honom lite andfått "Vad är det?" sa han "Den där gubben är seriöst läskig" svarade jag och han kollade på han som satt där och flinade med sin tandlösa mun mot oss. Jag rös till regält. "Vi går härifrån" sa jag och började snabbt gå åt hållet Justin kommit från.

Vi bara gick runt lite,men inte i parken. "Det är hur kul som hälst att se dig igen" sa han och kollade på mig. Jag kollade ner i marken och drog en hårslinga bakom örat "Det... det är kul att träffa dig också" sa jag och kollade upp på honom "..Men imorgon har du väll åkt igen och då var det ingen ide att vi ens träffade varandra" suckade jag med blicken på hans skor. Han la handen under min haka och löft upp den så jag var tvungen att kolla på honom. "det kommer jag inte,jag lovar det" sa han. "Idag gör du det men nästa dag är det inte så,jag vet det" sa jag och nickade lite svagt. Han skakade bara på huvudet.




Första rikiga inlägget utav mig (Wilma) då! Hoppas ni gillade det. Som ursäkt till att jag inte skrivit någon hel del än är för att jag då fyller år idag och tog mig ändå tid till att skriva ett idag efter som att jag åker på semester imorgon och kommer ej inte kunna skriva om jag inte har internet då. Och de andra dagarna har jag bara haft fullt upp men det är ju SOMMAR! då ska man ha kul med kompisar,inte sitta och nörda framför datan!

KOMMENTERA!! och hoppas ni gillade delen!


   Postat av: Johanna

mer mer :)

     2011-06-25 / 21:34:02 URL: http://johannaviveca.blogg.se/

   Postat av: Anonym

GRATTIS!



Och tack till för att ni började skriva i nutid!

Er novell äger!



Puss

     2011-06-26 / 00:18:56

   Postat av: Jossan

GRATTIS!



Och tack till för att ni började skriva i nutid!

Er novell äger!



Puss

     2011-06-26 / 00:19:14 URL: http://jossetheshit.blogg.se/

   Postat av: Balida - Musikblogg

Vinnaren av dagens blogg är nu uppe, kolla om det blev du! Grattis i så fall :D Vann du inte? Ny chans kommer redan senare idag!

     2011-06-26 / 03:50:19 URL: http://balida.blogg.se/


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar:
   
   
FREE DESIGN BY
JUSTINBSTORIES