First step 2 forever - Kapitel 17

Rummet var stort och det var en fond vägg som var helt rosa. Jag la väskorna bredvid dörren och gick runt i rummet för att titta lite närmare på saker och ting. Jag gick in genom en dörr och bakom den dörren gömde sig en walk in closet. Med öppen mun gick jag in i den och det konstiga var att det redan fanns kläder på galgarna. Men nästan hälften av kläderna var rosa. Jag gick ut ur rummmet och börja packa upp mina saker som fanns i väskorna. Tillslut drog ja upp ett kort som jag Chaz, Ryan och Justin tog när vi var 13. Jag log av tanken. Allt var så  bra då. Jag ställde det kortet och ett kort på mig och mamma vid nattduksbordet.
Tillslut var jag färdig med allt och jag la mig utpustat på den stora sängen. Jag kolla på den stora posten av Justin som hängde framför sängen. Jag log men en tår rann ändå ner för kinden. Jag saknar mitt gamla liv...



Jag vaknade ut av solen som sken rakt in i rummet och mot sängen som jag låg i. Jag hade tydligen glömt att dra för de svarta gardinerna. När jag vaknade visste jag inte var jag var. Jag såg den rosa väggen framför mig och då fick jag en återblick av gårdagen. Allt hade gått så snabbt på bara en dag. Flytta från Stantford och till Essa. Jag bodde fortfarande i Ontario men ändå långt hemifrån. En hel sommar står framför mig i denna usla lilla by som här nästan inte finns någonting i värkar det som. Till och med här är det mindre än Stantford, hur kan de ens vara möligt? Jag satte mig upp i sängen och sträckte på mig för att piggna till, för de är väl lika bra att gå upp nu när jag är vaken.

Jag gick mot min lilla spegel och satte upp håret i en stor boll högt upp på huvudet och gick ner för trappan och ner i köket.

''Godmorgon Melaine'' sa Ethan medan han satt vid köksbordet med kaffet i handen och blicken ner mot tidningen som log på bordet framför han.
''God och god morgon, men godmorgon Ethan'' svarade jag tillbaka surt och öppna kylskåpet för att se vad de fanns och äta. Här fanns ju allt – Skinka, ost, leverpastej, jordnötssmör, marmelad, korv. Ja nästan allt man kunde ha på sin macka. Jag drog ut jordnötssmöret och mjölkpacket.
''Så illa är de inte att flytta hit då. Du kan kalla mig pappa om du vill, vet du ändå?'' sa Ethan och släppte blicken från tidningen och mot mig. Jag hörde på rösten att han ville lära känna mig efter alla år men ändå ville han att jag inte skulle vara här.
''Nej, jag ville inte lämna mitt liv med alla mina vänner och minne i Stantford och sen flytta till någon jag knappt känner'' sa jag surt och började leta efter bordet.
''Jag är faktiskt din pappa'' sa han irriterat och hade fortfarande blicken på mig. ''Och du kommer få nya vänner'' lade han till och rösten lått lite lugnare nu.
''En pappa lämnar inte en fru och hans dotter utan och säga något och skaffar en ny familj utan att säga något. En pappa som verkligen älskar sin familj tar kontakten mer en och ringer, men nej de gjorde inte du. SÅ DU ÄR INTE EN PAPPA FÖR MIG!'' Skrek jag ut tillslut. Jag kände inte alls för att vara nära han så jag sprang upp för trappan och tog min mobil och smsade ett snabbt sms till Ryan.

Hur mycket vill du ha för att hämta mig? Ingen förstår mig här.

Sen slängde jag mobilen i sängen och drog av mig min pyjamas och drog på mig mina svarta favorit jeans med mitt ljusblåa pösiga linne plus lite smycken. Jag drog ut snodden ur håret och började kamma ut håret och gillade mina lockar för en gångs skull. Annars han jag alltid plattången i högsta hugg.

Jag tog fram lite pengar och la de i fickan och tog tag i min mobil. Hade inte fått något svar av Ryan än, hoppas han bara hade sätt mitt sms. Gick ner för trappan och mot ytterdörren för att få tag i min vita tygjacka och mina converse. Jag kollade runt om snabbt i huset innan jag drog ner handtaget och där satt Ethan i vardagsrummet och kollade mot mig. Jag kunde inte tyda hans ansiktsuttryck om han var arg, glad eller ledsen.


Kort kapitel, men kände för att lägga upp det nu ist för imorgon. Gillar ni det? vill ha kritrik, bra eller dåligt? några idéer. De är bara till att kommentera ! Puss Sofia
Kanske lite stavfel, men har inte läst igenom det för är ganska trött.


   Postat av: Anonym

meeeeeeeeeeeeeeeeer

     2011-07-08 / 12:44:15

   Postat av: haveyouforgotten.blogg.se - En novellblogg om Justin Bieber

Jättebrrraaaa :)

     2011-07-09 / 10:24:24 URL: http://haveyouforgotten.blogg.se/

   Postat av: Anonym

meeeeeer

     2011-07-09 / 15:40:04

   Postat av: Jossan

GRYYYMT!

Dom kan väll typ åka på en semester med hnnes nya familj och hon får typ damp men sen ser hon Justin där typ och då blir hennes halv syrra as avis och så händer det massor!!:D

DET SKULLE VA AWESOME!:D

     2011-07-09 / 16:22:30 URL: http://jossetheshit.blogg.se/

   Postat av: Anonym

Jättebra meer !!! ;D

     2011-07-09 / 21:15:20

   Postat av: isabella

meeeeeeeeeeeeeeeer!

     2011-07-09 / 21:33:40 URL: http://iisaabellaa.blogg.se/

   Postat av: Nattha

MER! :D

     2011-07-10 / 01:16:41 URL: http://natthah.blogg.se/

   Postat av: rebecca♥

MEEEER :D älskar novellen! :)

     2011-07-10 / 15:58:43

   Postat av: Marielle

Meer =)

     2011-07-10 / 16:59:56 URL: http://firststeptwoforever.blogg.se/

   Postat av: Anonym

MOOOOORRREEEE

     2011-07-10 / 18:24:07

   Postat av: michaela

snälla mera

     2011-07-10 / 18:58:40

   Postat av: Felicia

MEEEEEEEEEEER :D

     2011-07-11 / 11:06:23 URL: http://eskate.blogg.se/


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar:
   
   
FREE DESIGN BY
JUSTINBSTORIES