First step 2 forever- Kapitel 10

"Den får det bli" Sa jag tyst för mig själv. JAg sprang nerför trappan och in i vardagsrummet där Chaz satt och vänta. På bordet var det full proppat med godis skålar och chips skålar.
"Nice" Sa jag och slängde mig i soffan. Chaz tog tag i filmen och satte in den i dvdn. Jag grappa tag om godisskålen och börja äta för fullt.

Filmen startades långsamt och varenda minut skratta vi nästan.

Filmen tog slut och både skratt och tårar hade spolats bort. Jag tog ett trött försök med att ställa mig upp men misslyckades och ramla på soffan. Chaz skratta och räckte fram sin hand för att hjälpa mig upp. Jag tog tagt i  handen och kom äntligen upp. Jag log lite snällt mot han medans han stängde av tvn.
"Jag går och lägger mig" Sa jag och gäspa.
"Okej jag tror också att jag gör det! Godnatt" Sa han och krama mig.
"Godnatt" Svara jag och sprang uppför trappan och in i badrummet för att fixa mig inför natten.

Jag la mig i sängen och slöt ögonen och tillslut somna jag med ett leénde på läpparna.

"Melaine?" Sa Chaz trött och skaka på mig. Jag öppna ögonen och han log.
"Vad är det?" Sa jag och vände ryggen åt han.  
"Det är skolavslutning idag" Sa han och sucka och satte sig på sängen. Jag skratta tyst och satte mig upp i sänge
"Gå nu ut härifrån så att jag kan duscha". Jag shasa bort han i rummet och gick sen  in i badrummet och tvättade  mig sen drog jag på mig en morgonrock under mina underkläder och gick ner till köke där både Mrs, Somers och Chaz satt.
"Godmorgon Mrs. Somers" Sa jag och log.
"Kalla mig Annie" Sa hon och log. Jag log tillbaks. Jag satte mig bredvid Chaz och tog emot en macka som Annie hållde fram. Jag log som ett tack igen och började äta som en gris. När vi var färdiga ställde jag undan disken och tog språng óch sprang upp till gästrummet och rota bland kläderna för att hitta min klänning och mina klackskor. Jag hittade tillslut kläderna och gick in i badrummet för att sätta på mig grejerna och sminka mig och locka håret lite lätt.

Klackarna hördes högt medans jag gick genom korridoren mot Chaz rum. Jag knacka lite lätt på dörren till hans rum och han öppna snabbt. Ut klev han med en blå rutig skjorta och hängiga byxor.
"WoW" Sa Chaz och granska mig från topp till tå.
"Du är inte så dum du heller" Sa jag och slog till han lätt på armen. Vi gick ner för trappan tillsammans medan hans mamma stod med öppen mun och stirra på oss.
"Ohh va fina ni är! Ställ er lite närmre varann så att jag kan ta ett kort" Sa hon och log. Vi gjorde som hon sa och hon knäppte snabbt ett kort. Chaz skratta och drog håret åt sidan med hjälp av handen. Jag rätta till mina höga svarta klackskor och tog sedan väskan i handvecket sen gick vi alla ut och Annie körde oss till skolan.


Vi kom äntligen fram till den fullproppade skolgården med barn som var lite yngre och några i våran ålder! Nu var äntligen sommaren här och snart så behöver vi inte se skolan på hela 2 månader. Chaz peta lite på min axel och jag ryckte till.
"Hehe" Skocka jag fram medans vi gick mot kyrkan.


"GLAD SOMMAR" Skrek läraren och jag ställde mig upp kvickt och sprang ut med glädjeruset från klassrummet. Tätt efter mig kom Chaz och Ryan. Vi skratta och hela klassen var i full gång. Okej det finns konsekvenser med detta. Det första är ju att man inte får se alla kompisar på ett tag okej det finns inte en till anledning men ändå. Vi tog tag i våra jackor och skor och sprang ner till Annies bil och stod förväntans fulla på att ¨få pka iväg från det här stället. Annie kom stressat fram och vi satte oss i bilen. Chaz där fram och jag och Ryan där bak.
"Varför bor du hos Chaz" Fråga Ryan helt plötsligt.
"Mamma" Sa jag och sänkte ner huvudet.
"Vi finns här" Jag log och gav han en snabb kram. Annie styrde hem och vi gick av bilen. Vi gick in huset och jag drog av mig högklackarna som bokstavligt talat dödade mina fötter. Vi gick in och satte oss utmattat på soffan.
"Jag tycker att vi ska ta och bada! Det är faktiskt SOMMARLOV" Sa jag galet och de skratta.
"Okej vi gör det" Sa Chaz sen sprang alla upp för att byta om. Jag bytte om till en röd bikini och sprang ner för trappan och gjorde en stor bomb in i poolen när Chaz och Ryan log på solstålarna bredvid. De titta surt på mig och hoppa in precis efter mig och börja kittla mig och dra i mina ben undervattnet. Jag skratta medans jag åkte under vattnet. Jag klamra mig loss deras tag och börja hosta upp vatten. Ryan och Chaz bara skratta sen kom jag också me på det.

Okej inte så bra men hade ingen fantasi!!! SORRY! Och jag kan ta bort den om ni tycker så? Emh men kommentera gärna ändå!! Jag kan ta bort den OM NI VILL! Bara säg till! Och jag vill helst inte ha elaka kommentarer!!
LOVE U GUYS!/ Sara


   Postat av: ida

den är jättebra!

du är så snäll och försöker och det blir som alltid jättebra :)

längtar tills nästa!

     2011-06-27 / 21:32:24

   Postat av: rebecca♥

va tråkit med taskiga kommentarer :( jag älskar att läsa den här novellen! :D

     2011-06-27 / 21:36:56

   Postat av: linnea

Älskar denna novellen :d

     2011-06-28 / 00:39:48

   Postat av: Lellii

Älskar novellen!♥

     2011-06-29 / 19:23:01 URL: http://justiinmusic.blogg.se/


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar:
   
   
FREE DESIGN BY
JUSTINBSTORIES