First step 2 forever- Kapitel 5

"Hej gumman" sa hon och gick in.
"hej" sa jag och snurrade runt stolen så jag kollade på henne.
"vad gör du? Har du inga läxor eller något?"
"nej,gjorde dom igår" svarade jag.
"Okej men jag åker till jobbet nu,jag kommer hem runt 3 i natt" sa han 
"Okej hejdå" sa jag och log lite mot henne.


(Nutid! Melaines perspektiv)
Jag la dagboken på nattduksbordet och släckte lampan över sängen och blundade. Tankarna surra omkring i mitt huvud. De sista orden Justin sa till mig Jag har fått ett skivkontrakt och måste flytta till Atlanta!  Varje gång jag tänker på det ögonblicket så skaver det till i hjärtat. Han övergav mig utan att ringa eller smsa fast han lovat.
Sömnen tog över!

Han kom emot mig. Kniven var riktad mot mitt huvud. Han gick närmare och närmare. Han smekte min kind och garva högt. Kniven snudda min panna jag gick bakåt men en vägg hindra mig jag klammra fast mig mot väggen
och blunda hårt medans killen kom närmare och närmare och han.....

Jag vakna med ett ryck. Tack och lov bara en dröm. Jag pusta ut och tog handen på pannan som var helt blöt av svett.Jag tog tag i väckarklockan bredvid mig och hindrade den från att ringa. Jag ställde mig upp och börja gå mot mitt badrum.

Jag satte på mig ett par stuprörs jeans och en sval skjorta med ett vitt linne under. Jag drog över några halsband och drog håret åt sidan. Jag titta mig i spegeln och nicka och tog upp min Louis vitton väska och satte den i armvecket. Jag sprang ner för trappan och in i köket där mamma satt med en kopp kaffe i handen.
"Godmorgon" Sa hon trött och sucka. Jag tog ett äpple som log i korgen och gav mamma en blick och gick till hallen och drog på mig skorna. Så här är mamma nu för tiden! tråkig! Jobbig! Plus att hon har alkohol problem. Sen Steven lämna henne förra året gick allt under hon förlora sitt jobb och förut såg hon ut som en prinsessa men nu ser hon ful och helt enkelt äcklig ut. Jag tog ett steg ut och börja gå mot busshållplatsen. Bussen körde in mot mig och stannade bara någon meter framför mig. Jag gick på bussen med stirrande blickar i ryggen så här har det vart ända sen Justin sflytta att alla stirra på mig men nu var det mer än vanligt. jga gick längst bak i bussen och satte mig lutad mot fönstret med mobilen framför mig. Jag logga in på Facebook och gick för skojs skull in på Justins profil. Men det var ett misstag
Im on my way to Stratford! Missing my friends and family specially one person im sorry M. M? Melaine? Nej det kunde inte vara jag det kanske är någon av hans killkompisar. Jag sucka och la mobilen i fickan. Varför måste han komma? Jag vill inte träffa han igen.
Justins perspektiv.
Kenny tog min arm och hjälpte mig genom folkmassan. Alla skrek och det pep liksom i örona. Jag vinka åt några tjejer och de blev galna och börja springa fram och drog i min arm men två till vakter kom och tog tjejerna. Vi gick ut ur den stora föygplatsen och satte oss i en bil med tonade rutor. Jag satte mig längst bak och drog fram min Iphone och tittade lite smått på min bakgrundsbild. Det var jag och Melaine. Jag saknar henne enormt men jag gissar på att hon aldrig mer vill snacka med mig igen. Motorn startades och vi åkte i väg mot Mormor och Morfars hus.


Var den bra? I hope so! Förra delen var lite kort men först hade jag skrivit lite och sen efter videon så hade Wilma skrivit lite! Visst skriver Wilma bra? Men iallafall den blev lite kort men om jag skulle skriva mer skulle den bara bli förstörd!! :))! Jag såg att nån ville ha nutid och nu är det nutid i novellen så ja Varsågod!! Kom ihåg att gratta Wilma!!


   Postat av: Johanna

mer mer ! :D

     2011-06-25 / 11:52:42 URL: http://johannaviveca.blogg.se/

   Postat av: Saga

Jag är en ny läsare, super bra blogg!:)

     2011-06-25 / 14:53:08 URL: http://justinbiebstories.blogg.se/

   Postat av: Bieberlicious - Novellblogg om JB

Hej! Eftersom du har en novellblogg om Justin Bieber, och jag har precis startat en, skulle det vara enormt snällt, och till stor hjälp om du typ kunde länka min blogg? Och kanske säga något snällt ord om bloggen? Skulle vara otroligt snällt av dig isåfall!



Kram, Bieberlicious.

     2011-06-25 / 15:19:29 URL: http://bieberlicious.blogg.se/


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar:
   
   
FREE DESIGN BY
JUSTINBSTORIES