First step 2 forever- Kapitel 8

"Det är hur kul som hälst att se dig igen" sa han och kollade på mig. Jag kollade ner i marken och drog en hårslinga bakom örat "Det... det är kul att träffa dig också" sa jag och kollade upp på honom "..Men imorgon har du väll åkt igen och då var det ingen ide att vi ens träffade varandra" suckade jag med blicken på hans skor. Han la handen under min haka och löft upp den så jag var tvungen att kolla på honom. "det kommer jag inte,jag lovar det" sa han. "Idag gör du det men nästa dag är det inte så,jag vet det" sa jag och nickade lite svagt. Han skakade bara på huvudet.


"Jag är inte sån längre jag lovar" Sa han och jag sucka sorgset.
"Vi vet båda att det du är sån"
"Vi vet båda att du har fel" Jag flina.  Han tog min hand och vi börja gå mot stigen som sträckte sig genom staden. Han kollade på sig lite då och då och tillslut mötte han min blick. Jag log mot han och titta nervöst ner i marken.
"Jag fattar inte att jag kunde släppa dig" Sa han och tog upp mina haka med fingret. Han börja sjunga lite lågt på Next to you och log samtidigt mot mig.
"Baby everything i have is yours u will never go cold or hungry" Sjöng han och drog bort en hårslinga som klibbat fast sig i mitt ansikte. Han tog min andra hand och titta djupt in i mina ögon. Jag skaka på huvudet och skratta. Jag drog ut mina händer från hans och vi börja gå ¨på den långa stigen.
Dagen efter (Justins perspektiv)
Jag packa in sakerna som log kvar i gaderoben hos Mormor och stängde sedan den stora resväskan. Jag sucka för mig själv och satte mig på den lilla sängen med ett lila överkast som var kvar sen jag var liten. Jag titta på en lilla klockan som hängde över sängen den visade 12. Jag tog mina väskor och gick till hallen.
"Gubben vi kommer att hälsa på igen" Sa mamma och smekte min kind. Jag ställde ner väskorna på golvet och drog på mig mina skor. Jag hjälpte mamma ut med väskorna och in i bilen. När allt var klart satte jag mig där bak och drog fram mobilen och skicka ett sms till Chaz, Ryan och Mel.
Jag åker snart kom till flygplatsen om en halvtimme... //Justin :D
Jag tryckte på skicka och la ner mobilen i framfickan och tog upp min iphone och pressa in hörlurarna i örorna och satte på One bended Knee. Motorn startades och jag vila huvudet mot handen.
Melaines perspektiv.
Min mobil plinga till i handen och jag såg på displayen att Justin hade skicka ett sms.
Jag åker snart kom till flygplatsen om en halvtimme...//Justin :D
Mina andetag blev snabbare och jag sprang till hallen för att sätta på mig mina trånga coneverse. Jag tog min väska och sprang ut till min Mercedes. Jag satte mig i bilen och åkte mot Chaz hus för att berätta för de. Jag kom fram och plinga på dörren.
"hej" Sa Chaz glatt.
"Tja! Justin åker ttp nu följer ni med till flygplatsen?" Fråga jag stressat och Chaz nicka och drog på sig skorna.
"Jag ringer Ryan" Sa han när vi satt i bilen. Vi åkte och hämta Ryan sen bar det av till flygplatsen.

Väl framme sprang vi med rasande fart in på flygplatsen som nu var full med paparazzis och galna fans. Vi trängde oss förbi alla och tillslut såg vi Kenny.
"Kenny" Sa jag och han vände blicken mot oss och vinka in oss med tecken på att vi skulle komma. Vi gick snabbt fram och Justin såg oss plötsligt.
"Så ni kom?" Sa han med ett skratt medans Kenny ledde in oss i ett frånskilt rum. Vi kom anfådda in i rummet och jag satte mig på den lilla skinnsoffan som fanns i mitten av rummet. Justin satte sig bredvid mig.
"när åker du?" Fråga jag.
"Om en kvart typ" Sa han och titta på klockan. Jag nicka.

"Nu är det dags" Sa Justin när de ropa upp planet i högtalarna. Chaz och Ryan ställde sig upp och krama han.
"Vi kommer sakna dig bro! Lova att hälsa på igen" Sa Chaz med ett skratt.
"Såklart" Sa Justin och slog till han lätt i ryggen. Chaz och Ryan gick u ur rummet så att vi var ensama. Justin gick fram till mig och krama mig hårt.
"Justin lova att det inte blir så igen" Viska jag i hans öra.
"Jag lovar" Han släppte mig och titta in i mina ögon och det kändes som om jag sväva på moln. Jag tog bort min blick och gav han en sista kram sen var han borta....

Jag gick ut till Chaz och Ryan som stod tysta och vänta vid bilen. Jag låste upp bilen och de satte sig i den och jag började köra hem Chaz och Ryan.
Jag hängde upp bil nyckeln i nyckel skåpet och gick in i köket. Huset var tomt men lukten av sprit fanns kvar. Det stod några dussintal flaskor på köksön de var öppna och nästan tomma. Jag öppna kylskåpet som gav ifrån säg en äcklig lukt av mögel. Jag tog fram det halvfulla mjölk paketet och drack ur det. Jag ställde tillbaks de i kylskåpet och stängde dörren till den hårt. Jag hörde hur nån gick ner för trappan och jag titta upp. Där stod mamma med sitt blonda hår åt alla håll och en röd äcklig morgon rock.
"Gå härifrån" Väste hon och putta ut mig ur köket. Jag stod oc stirra på henne med halvöppen mun.
"GÅ HÄRIFRÅN UNG JÄVEL" Skrek hon och jag vände på klacken och gick upp på mitt rum med tårar i ögonen. Min egen mamma? Tårarna droppa ner och jag stängde dörren med en smäll. Jag drog fram min stora resväska och börja ösa ner saker jag behöver i den.  Jag tog min väska och min handväska och sprang tyst ner till hallen och drog på mig mina skor och sprang ut ur huset. Jag sprang genom den långa skogen och snart börja det regna. Tårarna och regent droppa ner för kinderna oh kläderna och tillslut kom jag fram till Chaz hus. Jag plinga på och han öppna med en förvånad min.

Bra eller? Jag tror att Wilma åkt nu men om hon har internet så kommer hon väl skriva lite! Men jag iallafall kvar! Och om det är så att jag också är borta nån  gång så tar jag in en gästbnloggare för tillfället bara! KOMMENTERA MYCKE NU!!! LOVE U GUYS //Sara


   Postat av: Johanna

mer mer :D

     2011-06-26 / 11:21:33 URL: http://johannaviveca.blogg.se/

   Postat av: Alva

Jätte bra som vanligt!!<3

Mer mer mer!!<3333

     2011-06-26 / 15:44:54 URL: http://alvabolggisen.blogg.se/

   Postat av: Anonym

jättebra! meeeeeeer! :D

     2011-06-26 / 20:07:05

   Postat av: F

jättebra kapitel!



kika gärna in på bloggen med novell om Justin Bieber. Jag har kommit en bit, men är liksom fortfarande ny med hela grejen och vill så gärna ha feedback :)

Kanske intresserad av ett länkbyte?

     2011-06-26 / 22:15:15 URL: http://fanficsjb.blogg.se/

   Postat av: F

SV; okej, great!

     2011-06-26 / 22:34:11 URL: http://fanficsjb.blogg.se/


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar:
   
   
FREE DESIGN BY
JUSTINBSTORIES