First step 2 forever- Kapitel 13

"Varför måste allt hända mig?" Fortsatte jag. Han skaka på huvudet och släppte mig. Han torka bort en tår från min kind.
"Vi här för dig okej" Jag nicka.
"Kan jag få vara lite ifred" Han nicka och gick ut ur rummet och jag satte mig bekvämt i sängen och stirra bara rakt in i väggen. Varför jag?


Jag torka bort tåren från min kind men ännu en tår rulla ner. Jag ställde mig upp och gick in i badrummet för att ta bort sminket som för det mesta log på kinderna. Jag kolla mig i spegeln. En clown såg jag i min spegelbild. Jag torka bort allt smink sen gick jag ut till rummet igen och där satt Chaz. Jag satte mig på sängen bredvid han och sucka.
"Kan vi byta liv?" Sa jag och han skratta. Han svara inte utan tog min hand och titta in i mina ögon.
"Det kommer bli bra!"
"Vi får väl hoppas det" Han ställde sig upp och hjälpte mig upp från sängen.
"Nu går vi och äter" Jag nicka och vi gcik ner till köket för att äta. På bordet stod det framdukat med coca cola och spaghetti och köttfärssås.
"Yummi" Sa jag och satte mig mittemot Chaz och börja äta. Jag titta på Chaz då och då som fyllde tallriken med överdrivet mycket ketchup. Jag skratta tyst så att han inte skulle höra det.

"Tack för maten" Sa jag och klappa min mage på skoj. Vi ställde in tallrikarna i diskmaskinen. Jag gick in i vardagsrummet och satte mig i fåtöljen. Jag såg ett foto på Justin och Chaz som stod bredvid tvn och jag försökte hålla in tårarna. Jag gissar väl på att jag är kär i Justin.
"
Jag ska bara ringa ett sámtal" Sa Chaz och jag nicka. Han gick iväg med telefonen och jag hörde hur han viska mitt namn ett antal gånger. Han kom tillbaks med ett stort smile i ansiktet.
"Varför är du så glad?" Sa jag och skratta. Han ryckte på axlarna.
"Kom igen berätta?"
"Nej men inget jag bara ler lite"
"Nej du ljuger jag ser det!"
"Det gör jag inte alls! Och varför tror du det?"
"Du är ju helt röd i ansiktet dummer"
"VAH är jag?" Sa han förvånat och jag nicka. "Men jag ljuger iallafall inte lovar" Fortsatte han Jag ryckte på axlarna jag med och satte på tvn men blicken var hela tiden på fotot.
"Varför tittar du på fotot hela tiden" Sa Chaz medans han zappa mella kanalerna.
"Det gör jag inte!"
"Nu är det du som ljuger."
"Jaja men jag erkänner iallafall"
"Men jag ljög inte" Sa han envist.
"Om du säger det så....."  Vi fortsatte titta på Jersey shore med favorit program.


"Hejsan ungar" Sa nån och kom igenom dörren till huset. Våra blickar vändes bakåt och där stod Annie med sina höga stövlar och sin kappa fast det var mitt i sommaren eller början av sommaren då. Hon drog av sig ytterkläderna och gick in i vardagsrummet.
"Men Melaine har du gråtit?" Fråga hon och strykte sin hand över min hjässa. Jag svalde hårt och nicka.
"Men vad har hänt?"
"Inget speciellt "
"nu ljuger hon" Sa Chaz skämtsamt.
"Chaz låt henne prata" Sa Annie strängt och Chaz sucka.
"Chaz har rätt det har hänt nåt"
"Nå vad har hänt?"
"Nej men det är allt med mamma och det " Sa jag tyst.
"Men gumman vi ska försöka klara oss igenom detta." Jag nicka. "Men har ni ätit ¨nåt eller?" Fortsatte hon. Vi båda nicka samtidigt och hon skratta.
"Perfekt" Sa hon sedan. Hon gick in i köket och börja göra nåt.
"Kan vi inte göra nåt annat" Sa jag efter en stund.
"Som vad?"
"Men typ bjuda över Chaz." Han mumla nåt och jag sucka. Jag sprang upp på mitt rum och titta igenom det jag hade köpt. En väska log i en kasse sen var det 5 t-shirts 2 linnen och ett par jeans och jeans shorts. Jag la in allt i gadroben där restn av kläderna jag hade med mig hängde. Helt plötsligt knacka nån på min dörr. Jag sprang med mobilen i handen mot dörren och öppna den mjukt.

Jag möttes av ett par gyllen bruna ögon. Justin.
"Hej" Sa han mjukt och titta in i mina ögon. "Jag skulle behöva prata med dig. Vill du gå på en promenad?" Fortsatte han sedan. Jag nicka och det pirra glatt till i magen. Han tog min hand och jag såg hur Kenny gick efter oss och försökte hålla borta alla paparazzis och lyckligt vis klara han det. Vi gick längst vattnet på stranden och allt var tyst och skönt.
"Jo Chaz sa att du var ledsen för mig men han visste inte varför! Kan du berätta!"
"Du kommer bara skratta"
"Nej verkligen inte" Han stanna till.
"Okej men jag tror att jag har känslor för dig" Sa jag och titta ner i marken. Justin tog sitt finger på min haka och tog upp mitt huvud. Han titta in i mian ögon och jag log nervöst.
"Melaine jag har haft känslor för dig sen du börja i vår skola!" Sa han och jag log stort men det försvann genast.
"Varför kysste du då Selena Gomez?" Fråga jag och kände hur en tår rann ner för min kind.
"Det hände bara det var hon som kysste mig! Jag ville inte men jag visste inte ens att du ville ha med mig och göra!" Jag nicka.
"Men varför skulle du vara kär i mig?"
"Jo för att du är vacker snäll och du är  annorlunda fast på ett bra sätt" Jag log och jag kände hur våra läppar närmades. Helt plötsligt var hans läppar mot mina men jag drog mig genast ur och sprang därifrån.

Jag kom igenom dörren och sprang upp på mitt rum ochg stängde i min dörr med ett dunk. Jag la mig i sängen med huvudet ner borrat i kudden.
Var inte det här jag ville? Varför sprang jag iväg? Är jag dum eller?
Dörren öppnades och in kom killen jag nyss kysste.
"Förlåt" Sa han och satte sig på sängkanten. 
"Det är lungt men jag tycker bara att det har gått lite snabbt" 
"Jag fattar. Men jag vill bara att du ska veta att jag ´har känslor för dig" Sa han lite besviket.
"Förlåt Justin...."
"Det är lungt"
"nej jag hör att du är besviken"
"Nej det är lungt" Sa han. Han börjde sig fram och gav mig en puss ¨på kinden. 
"Melaine jag måste dra nu" 
"Va? Ska du bara åka hit och sen dra?"
"Nej det är inte så men jag åkte hit för att berätta mina känslor för dig" 
"Tack för allt Justin" Han log. Jag luta mig fram och krama han och sen gav jag han också en puss på kinden. Jag såg hur han blev lite generad. 
"Hör av dig?" Sa han och jag nicka. Han gick med blicken ner i golvet igenom dörren sen var han borta igen!

Så där fick ni en del. Ni kommer förmodligt vis få en ny del för det är en tjej som heter Sofia som kanske kommer bli en liten gästbloggare så då kommer ni få två kapitel om dagen! Ett av mig och en av Sofia skönt va? :D Men hon kommer vara kvar tills Wilma kommer tillbaks! Var delen bra? Och såklart kommer Justin och Melaine kyssas nån gång till men vi ville inte att det skulle gå för snabbt i novellen så de är inte riktigt ihop än..... KOMMENTERA! :D //Sara 


   Postat av: Johanna

mer :)

     2011-07-02 / 21:01:16 URL: http://johannaviveca.blogg.se/

   Postat av: Anonym

men hallå? han kysser en annan tjej och sen säger han att han har känslor henne (melaine) hur kan hon..åhh, du kan ju inte skriva så sånt händer inte!

     2011-07-04 / 04:09:43


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar:
   
   
FREE DESIGN BY
JUSTINBSTORIES