First step 2 forever - Kapitel 14

"Melaine jag måste dra nu" 
"Va? Ska du bara åka hit och sen dra?"
"Nej det är inte så men jag åkte hit för att berätta mina känslor för dig" 
"Tack för allt Justin" Han log. Jag luta mig fram och krama han och sen gav jag han också en puss på kinden. Jag såg hur han blev lite generad. 
"Hör av dig?" Sa han och jag nicka. Han gick med blicken ner i golvet igenom dörren sen var han borta igen!



 Nästa morgon vaknade jag av att min mobil ringde. Jag kollade snabbt på vem det var som ringde men det stod bara skyddat nummer. Jag klickade på den gröna luren och svarade ''Melaine''. ''Hej Melaine, mitt namn är Jessica Alvord och jag ringer om att vi har hittat en släkting som du kan bo hos.'' Det var just det jag inte behövde veta just nu, vill bara bo kvar hos Chaz. Han är ju den bästavännen man kan önska sig, och han är som en bror för mig nu. Och hans mamma är bara helt underbar, bryr sig om mig och vill ändå bara mitt bästa. Jag sa ingenting innan Jessica fortsatte ''Jo, din pappa som du inte har haft kontakt med på flera år. Du ska bo hos honom.'' Sa verkligen den kvinnan i telefonen att jag ska bo hos min pappa? Det kan inte vara sant, han är ju inte ens som en pappa för mig. Steven var som en pappa för mig, för jag bodde med han innan han lämnade mamma. ''Men han lämnade ju mig och mamma'' sa jag med en sorgsen röst. Egentligen var jag arg, för ville bo kvar här. Men inser själv att jag inte kan bo kvar här för evigt hos Chaz. När pappa lämnade mamma och mig när jag var liten så bara han stack utan att säga något. Jag fick ett kort varje år när jag fyllde år men stängde dom varje gång när jag såg vem det var ifrån. ''Men din pappa låter dig bo hos han och hans nya familj. Dom bor bara tjugo mil från Standford.'' Bara tjugo mil, är den kvinnan dum i huvudet. Jag kommer inte flytta tjugo mil ifrån mina bästa vänner. Standford är mitt hem och kommer alltid göra och bara för en kvinna ringer att de har hittat ett hem hos mig tjugo mil här ifrån så kommer jag inte flytta.
Samtalet varade en stund och Jessica kom fram till att hon själv personligen skulle hämta mig om två dagar för att köra mig till pappa. Två dagar tyckte jag var för lite att säga förväll till en hel stad. Jag satt kvar i sängen och Chaz kom in genom dörren. ''Hörde du var vaken, vem snackade du med?''. Han lätt trött precis som om att jag hade väckt han när jag snackade med Jessica. ''Någon som hette Jessica ringde mig och sa att jag ska bo hos min pappa som jag inte har träffats sen jag var liten, och hon kommer och hämtar mig om två dagar'' sa jag med en sorgsen röst och kollade på Chaz djup in i ögonen. Såg på han att hans ögon började glittra smått av tårar och att han svalde dom. Jag fortsatte ''Så jag kommer bara bo här två dagar med er sen flyttar jag tjugo mil här ifrån''. Precis när jag sa det såg jag hur Chaz mun öppnades av förvånadhet och nästan skrek ut ''tjugo mil, skämtar du med mig?''
Vi satt där nästan i en hel timme och snackade om att jag ska flytta och hur tomt det skulle vara i huset enligt honom själv. Chaz fick mig att le när han sa att under varje lov skulle jag få bo hos honom igen för då var jag ledig från skolan och nu i sommar skulle jag hälsa på många gången. Jag fick inte säga så mycket, var mest glad över att han erbjöd mig att bo här. Men hur skulle de gå när jag skulle lämna hela mitt liv i Standford och börja på ett nytt?
Vi gick ner till för att äta frukost och där stod Annie och gjorde pannkakor.
''Sugen på lite pannkakor? Ny lagade'' sa Annie när hon la upp dom på en talrik och satte dom i mitten på köksbordet. Både jag och Chaz nickade i takt och Annie började skratta lite lätt. Hon gillade när vi nickade samtidigt för vi gjorde det alltid i samma takt. Satte mig sidan om Chaz och Annie satt framför mig. Vi satt och åt i tystnad, det var ingen pinsam tystnad men vi hade inte så mycket att säga till varandra. ''Har du fått reda på något var du ska bo sen?'' avbröt Annie tystnaden och kollade på mig med sina bruna ögon. Chaz hade definitivt fått hans ögon från sin mamma. Jag suckade och sa ''Ja...någon ringde i morse att jag ska bo hos min pappa och hans nya familj''. Jag suckade ännu en gång och började dela min pannkaka. ''Men de var ju trevligt att höra att du ska få bo hos din pappa, men vi kommer att sakna dig där hemma. Men du är mer än välkommen att bo här'' sa Annie men hos visste inte om hela berättelsen om att pappa lämnade mig och mamma när jag var liten utan att säga något. Men orkade inte berätta hela historian så svarade bara ''Jo tack de värmer, men jag har inte träffat min pappa sen jag var liten och han bor tjugo mil här ifrån. Plus att jag åker om två dagar''. Jag såg på Annie att hennes leende försvann direkt när jag sa att jag skulle åka om två dagar. Förstod på henne då att hon verkligen skulle tycka att de skulle bli tomt i huset när det bara skulle bli hon och Chaz igen. Chaz pappa är tydligen militär och kommer och hälsar på ibland när han har tid.
Vi sa ingenting mer till varandra under frukosten för ingen av oss ville snacka om det. Chaz och jag bestämde att vi skulle träffa Ryan så vi skulle ta vara på tiden så mycket som möjligt. Vi bestämde oss att vi skulle träffas i parken. Jag gjorde mig snabbt ordning och tog på ett vanligt vit linne till mina favorit shorts med nitar. Jag plattade håret snabbt och orkade inte sminka mig så gick in om till Chaz rum om väntade på att han skulle bli kvar. Jag knackade lätt på hans dörr och öppnade dörren där efter, han satt vid datorn och var inne på twitter. Han hade tydligen varit klar ett bra tag så han väntade bara på mig. ''Redo att gå?'' frågade jag och han bara nickade och log med hela huvudet och sen gick vi till parken tillsammans för att möta Ryan och berätta den hemska nyheten för honom....

Jag, Sofia som har skrivit detta kapitlet. Mitt första så i hope u like it!! Jag kanske skriver en del till ikväll eller något annars får ni något imorgon av kanske både mig och Sara. Men kommentera och säg vad ni tycker ! Kram



   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar:
   
   
FREE DESIGN BY
JUSTINBSTORIES