First step 2 forever - Kapitel 19

När jag kom hem drog jag av mig skorna och började gå upp för trappan. Ethan satt fortfarande i vardagsrummet och gjorde ingenting, inte ens teven var igång.
'' Melaine vill du komma ner tack?'' Oh shit, nu kommer väl dummen att snacka med han. Jag vände mig om och gick ner för trappan och in i vardagsrummet och satte mig i soffan och drog mina in till mig och kollade mot Eftan. Vad var det nu han ville? Kunde fortfarande inte tyda hans ansikte. Det som det värsta var.



Vi satt tysta i några minuter innan jag kände att mitt tålamod inte fanns kvar mer och avbröt tystnaden.
''Ville du något eller? Annars kan jag lika bra gå upp igen'' sa jag surt. Att ha suttit där i flera minuter och få Ethans blickar på mig hela tiden blev irriterande tillslut.
''Ta de lugnt! Var tacksam att du får bo här åtminstone'' sa han och kollade åt sidan nu för första gången.
''Jag vill inte ens bo här! Fatta det!'' sa jag surt och resta mig upp för att gå till mitt rum igen. Men hann inte långt innan Ethan sa något nytt igen.
''Okej, förlåt mig. Förstår att du vill ha en ursäkt nu....'' svarade han och jag stannade upp av förvånadhet. Skulle han verkligen berätta nu efter alla år nu varför han lämnade oss. Jag gick tillbaka till soffan och satte mig ner igen och kollade mot han.
''Det var på tiden'' sa jag och fortsatte att kolla mot han. Han var tyst en stund igen. Sa han inte precis att han skulle berätta eller vadå? ''Ska du berätta eller, för efter alla dessa år tycker jag att jag borde få veta nu'' sa jag surt till honom.
''Jag vet att jag inte har funnit där vid din sida i alla år.....'' började han och tog ett djupt andetag och fortsatte. ''Men jag och din mamma älskade aldrig riktigt varandra. Vi träffades på en klubb och vi båda var riktigt fulla och sen gick vi hem till mig...''.
''Jag tror jag fattar resten själv, du behöver inte berätta detaljer tack!!'' sa jag. Men mamma sa alltid att hon själv inte visste varför han stack, så hon har ljugit för mig hela min barndom om min pappa. Jag kände hur ilskan kokade inom om mig och ville bara riva i sönder något, men försökte hålla mig lugn ändå.
''Så sen när hon berättade att hon var gravid, visste vi inte själv hur vi skulle göra. Ingen av oss ville göra abort, för man dödar inte ett liv. Sen när du föddes bestämde vi oss för att hålla i hopa för din skull. Men när åren gick när du började på förskolan och båda mamma och jag gick varandra på nerverna tillslut, så beslöt jag mig för att lämna din mamma. Men ville aldrig lämna dig, Melaine. Men jag var tvungen för din mamma skulle aldrig lämna dig ifrån sig till mig.''
Det var det sista han fick ifrån sig och nu efter flera års undrande fick jag äntligen förklaringen. Men jag minns inte ens att jag har haft en pappa, men kan vara för att jag fick mitt minne när jag var vid fyra fem års åldern. Men han hade rätt mamma skulle aldrig lämna mig och de gjorde hon aldrig heller, förutom när hon dog. Men hon lämnade aldrig mitt hjärta, men de var en sak som han gjorde.
''Tack för förklaringen! Uppskattar det, men du hade rätt mamma lämnar mig aldrig för hon finns alltid i mitt hjärta en sak som du aldrig kommer vara'' sa jag surt och gick upp. Jag var glad för fick äntligen förklaringen, men han har förstört så mycket för min i min barndom för att aldrig vara vid min sida. Vilket fick vara Stevens jobb sen när mamma började träffa han.

Jag satte mig i sängen och tog fram min dator och loggade in på Twitter. Kollade lite på Ryan och Chaz Twitter. Stod inte så mycket, bara att dom saknade tiden förr och jag visste exakt vad dom menade. Jag kollade även Justin men där var inte så mycket. Han hade bara RT några fans och lagt upp en video från youtube. Sen skev jag ett inlägg och loggade ut igen.

I miss the time back in Stratford, I want to go back but i can't....


Jag startade teven och satte på MTV. Där brukar alltid vara något att titta på, just nu var det Viva la bam. Älskar verkligen det programmet, speciellt när de förstör Dom Vitos bilar. Haha alltid lika kul. Jag låg i sängen och skratta hela tiden, det var så kul.
Tittade på teven i några timmar innan Emma kom in och störde mig. Hon gick in och kollade extremt mycket på bilden där jag, Justin, Ryan och Chaz var på när vi var tretton. Hon gick fram till mitt nattduksbord och tog upp kortet i handen och fortsatte och kolla på det.
''Är du ett bieberfan?'' frågade hon och kollade mot mig.
''Dom är mina bästavänner. Så fan och fan kan man väl inte säga'' svarade jag och kollade tillbaka till teven.
''Ofta du är bästavän med Justin Bieber, Ryan Butler och Chaz Somers? Haha tror inte på det'' sa hon och satte ner kortet igen.
''Nehe, skit i det då och gå ut från mitt rum'' sa jag surt och pekade mot dörren. Brydde mig inte vad hon trodde om oss eller inte, men vill bara att hon inte ska påminna mig om det just nu.
''Förresten det är mat nu'' sa hon innan hon gick ut ur rummet.

 Jag suckade höjt och sträckte mig efter fjärrkontrollen och tryckte på den röda stora knappen så teven slocknade. Jag tog min mobil och stoppade ner i fickan och gick ner för trappan och in i köket där redan Emma och Ethan satt och väntade på mig. Hade han inte en fru eller han han lämnat henne också eller och tagit hennes barn med sig. Jag drog ut stolen och satte mig framför Emma som satt och tog upp potatismos på tallriken. Jag sträckte mig efter gaffeln till köttbullarna och började lasta upp några på mig talrik och sen tog jag lite potatismos även på min tallrik.
Där satt vi och åt under tystnad utan och säga något till varandra. Tystnaden blev mer och mer pinsam för varje sekund som gick och jag tog en klunk mjölk ur mitt glas.
Jag kände hur min mobil började vibrera i fickan. Vibrationerna blev fler och det var någon som ringde. Jag tog upp mobilen och där stod det Justin. Jag reste mig upp och gick mot vardagsrummet och drog finger på svara knappen.

''Hej de är Melaine'' svarade jag precis som alltid.
''Hej Melaine, det är Justin'' han lugna röst gjorde mig glad.
''Läget då?'' Frågade jag.
''Jodå det rullar, har ledigt en vecka igen om två veckor, tänka komma till Stratford då. Hur är det själv då?'' frågade han. Skit också att jag inte bor kvar mer annan skulle jag ju träffat han igen.
''Inte så bra, det har varit bättre'' svarade jag lite tystare.
''Är de för du har flyttat? Eller de var en dum fråga...'' sa han. Vadå hur visste han att jag hade flyttat. Han lät lite ledsen när han sa det men blir gladare när han sa att det var en dum fråga. Typiskt han att säga så.
''Hur visste du att jag hade flyttat? Jag har ju inte berättat det för dig'' sa jag med en förvirras röst. Jag fattade ingenting.
''Jag kan väl säga att jag har mina kontakter. Men säg en sak jag inte vet om dig?'' sa han och han gjorde mig glad med sin skämtsamma men ändå lugna röst. Det finns en sak han inte vet om mig och det är att jag har mycket känslor för honom, men kan inte säga de till han nu, han vet om att jag gillar han men inte hur mycket.
''Sant, det var säkert Ryan som sa det till dig, hahha'' sa jag.
''Hur visste du det?'' sa han helt förvirrande.
''Jodå jag har mina kontakter'' sa jag stolt och båda vi två började skratta. ''Men vi får snacka en annan dag, måste fortsatte att äta nu antar jag annars får jag skiten sen av Ethan'' fortsatte jag.
''Oj förlåt att jag störde men vem är Eftan?'' frågade han förvirrat igen.
''Min pappa'' svarade jag drygt och började gå till köket igen. ''Men vi får snacka sen, hejdå'' sa jag glatt.
''Hejdå Melaine'' sa han och jag la på och lade ner mobilen i fickan igen innan jag satte mig vid bordet igen.

Eftan satt bara tyst och åt och kollade på mig med en ilsken blick medan Emma satt och nynnade på en låt som jag kände igen, men kunde inte riktigt komma på vilken det var. Så störigt var det, bara för det kommer jag på det om några dagar som vanligt.
''Du får snacka med killar efter middag, inte under'' sa Eftan med en skarp röst och jag fattade vad han menade.
''Men han är bara en vän'' sa jag och nu hade absolut ingen lust att äta mer.


Blev en hel del snack i denna del. Vet inte om ni gillar det eller det blev för mycket, men alla delar behöver inte vara perfekta. Men ni fick ni reda på det med hennes pappa och Justin vet ju om att hon har flyttat. Vill ni ha mer Justin eller att han kommer upp då och då? Kommentera i så fall, så du får kanske som du vill.
Kanske kommer upp ett till imorgon annars lovar jag att det kommer på torsdag!!


   Postat av: isabella

meeeeer justin! :D

     2011-07-13 / 19:04:54

   Postat av: paulina

grym novell, checka in min <3?

     2011-07-14 / 14:49:03 URL: http://jdbieberstoryy.blogg.se/

   Postat av: Johanna

Jättebra! MER :D

     2011-07-25 / 16:17:13 URL: http://jbgirl.blogg.se/

   Postat av: Sara

Ni skriver sjuuuuukt bra!!! :D ni borde ha med lite mer av Justin, det tycker jag iallafall :)) fortsätt att skriva,har läst många noveller men ni skriver dom bästa!! :))

     2011-12-01 / 22:37:40


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar:
   
   
FREE DESIGN BY
JUSTINBSTORIES