First step 2 forever- Kapitel 1


Kära dagbok.
Idag så är jag 17 år och det var ungefär 4 år sen jag träffa Justin. Den dagen var perfekt. Men allt förändrades Han förändrades.

Tillbakaspolning 2007 23 augusti.
Magen blev mer och mer pirrig medans jag gick genom den tysta korridoren. Jag titta ner på mina klumpiga ben som gick fram genom korridoren. Jag ramla mot marken med en duns.
"Ajj" Utbrast jag.
"Oj förlåt" Sa en kille och hjälpte mig upp från det kalla golvet. Jag ställde mig upp och borsta bort smutsen från brallorna.
"Tack" Sa jag lågt och böjde mig ner för att ta upp papprerna. Jag räta på mig och log mot killen och mötte hans hassel bruna ögon. Han log tillbaks.
"Är du ny här?"
"Aaa"
"Okej vilken klass ska du till?" Jag bläddra genom papprerna och drog upp den som log i mitten.
"7C"
"Oh det är min klass! Kom" Sa han och börja gå i motsat håll och drog mig mot en stor vit dörr.
"Förresten vad heter du" Sa han och la handen på dörrhandtaget.
"Melanie"
"Jag är Justin"Sa han och tryckte sedan på handtaget och dörren öppnades. Läraren stirra strängt på Justin som stod i dörröppningen.
"Förlåt för att jag kom försent men jag visa Melanie vägen till klass rummet" Sa han och maka lite på sig så att läraren kunde se mig.
"Jaha okej! Så det är du som är Melanie Smith?" Fråga läraren med en liten uppmuntrande röst. Jag nicka.
"Välkommen till Stratford Melanie! Här har du din engelska bok och så kan du och Justin sätta er där" Sa han och gav mig engelska boken och peka på ett par platser i mitten av klassrummet. Jag nicka och gick efter Justin till platserna.
"Slå upp sida 89 och läs tyst till sida 96" Sa läraren som hette Mr. Thomas Justin hade sagt att han hette det iallafall. Jag slog upp sidan i boken och drog bak en hårslinga som klibbat fast sig i ansiktet och börja läsa.

Långa visaren stannade på tolvan och det ringde ut. Jag drog upp väskan över axlen och stoppa ner papprerna och boken i väskan.
"Justin du kan väl vara snäll att visa Melanie runt?" Fråga Mr. Thomas när de andra elevrna snabbt som ögat gått ut i klassrummet.
"Absoulut" Svara Justin med ett leénde.  Vi gick ut ur klassrummet och jag sprang till mitt skåp och la in böckerna. Justin kom snabbt efter och drog i mig.
"Kom igen så går vi" Sa han och jag stängde skåpet och gick efter han.


"Och här är matsalen!" Sa han och pusta ut och satte sig på bänken utanför. Jag satte mig bredvid han och log stort.
"Tack för att du ville visa mig runt"
"Inga problem! Skit också Religon lektionen börjar nu" Sa han och ställde sig uppkvickt och vi böra springa mot lektions salen.


Lite senare på dagen.
Jag gav Justin mitt telefon nummer och gav han en kram och begav mig hemmåt.
"Hemma" Sajag och drog av mig skinnjackan.
"hej" Sa mammas pojkvän Steven och log.
"Hej" Sa jag glatt och tog av mig mina röda converse. Jag gick in i vårt stora hus och sprang  till vardagsrummet. Jag satte mig framför min data och skrev in mitt lösenord. Jag tryckte upp msn och en pretruta kom genast upp.

Hoppas första delen var bra! Om ni undrar varför jag gjorde om den var för att jag inte fick nån response på den jag hade skrivit först..... Egentligen bestämde jag och Wilma inte att vi skulle skriva så här så om hon blir arg tar jag bort denna!! :) LOVE U GUYS KOMMENTERA!!


   Postat av: ida

jättebra för och vara första delen<3

     2011-06-22 / 17:27:21

   Postat av: Anonym

super bra :)

meerr =D

     2011-06-22 / 21:09:57

   Postat av: Johanna

mer mer :D

     2011-06-22 / 22:00:18 URL: http://johannaviveca.blogg.se/

   Postat av: linnea (:

Håller med Ida där uppe ! Jätte bra för att vara första delen :D:D

     2011-06-22 / 22:40:11


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar:
   
   
FREE DESIGN BY
JUSTINBSTORIES