First step 2 forever- Kapitel 11

"Okej vi gör det" Sa Chaz sen sprang alla upp för att byta om. Jag bytte om till en röd bikini och sprang ner för trappan och gjorde en stor bomb in i poolen när Chaz och Ryan log på solstålarna bredvid. De titta surt på mig och hoppa in precis efter mig och börja kittla mig och dra i mina ben undervattnet. Jag skratta medans jag åkte under vattnet. Jag klamra mig loss deras tag och börja hosta upp vatten. Ryan och Chaz bara skratta sen kom jag också me på det.


Vi gick upp ur poolen och jag drog handduken runt mig.
"Så vad ska vi göra ikväll då?" Fråga jag och satte mig på en av solstolarna.
"Vi kan väl titta på film" Sa Ryan och log.
"Visst" Jag log tillbaks. "Jag går bara och byter om" Sa jag och sprang upp till mitt rum eller rättare sagt gästrummet. Jag satte på vattnet i duschen och tog den snabbaste duschen på cirka 5 minuter. Jag hade fortfarande handduken runt mig medans jag sprang ut och in mellan badrummet och min resväska. Tillslut var jag färdig och mitt hår var torrt och plattat ochhängde ner för axlarna en slapp magtröja visade min solbrända mage. Shortsen satt tight runt höfterna medans jag gick ner för trappen och in i vardagsrummet där killarna satt påklädda.  Chaz stirra på mig med stora ögon. Jag fnittra och satte mig bredvid de vid soffan. Alla var tysta med stirrande ögon på¨mig. Min mobil plinga till och jag drog upp den ur fickan. På displayen stod det Justin.
Tja! Förlåt för att jag inte smsat men jag har haft så mycket att göra. Hur gick det på skolavslutningen? Blev ni godkända? lol// Justin Jag skratta och svara ett snabbt och enkelt svar.


Jaa vi belv godkänd dummer! Den stora frågan är om du blev godkänd i skolan lol// Mealaine

Ja såklart jag är ett geni *_*haha men jag har en intervju nu! Hejdå!


Hejdå xD
Jag stängde av mobilen och ställde mig upp.
"Så vad ska vi göra?" Fråga jag medans jag ruffsa till mitt hår lite smått. Chaz ställde sig bredvid mig.
"Ja jag ska iallafall spela xbox! Sa han och gick fram mot tvn och satte i halo spelet i xboxen och gav Ryan en kontroll och satte sig nöjt ner i soffan och de börja spela. Jag sucka och satte mig ner i soffan igen.
"Melaine?" Jag vände mig om och såg Chaz mamma stå där med mobilen i handen.
"Skulle jag kunna prata med dig?" Sa han och gjorde en handgest. Jag ställde mig upp och gick efter henne in i köket. Jag satte mig mittemot henne.
"Jo jag har fått et samtal" Sa hoin och tog min hand över bordet."Det var sjukhuset det handla om din mamma" fortsatte hon.
"Va?"
"Ja hon hade kört när hon var full och det gick inte särsklit bra!" Jag titta ner i bordet.
"Vad har hänt med henne"
"Gumman hon dog " Sa hon lågt. Jag drog mig ur hennes hand och sprang upp mot gästrummet som man nu kan kalla mitt rum.
Chaz perspektiv.
Mamma och Melaine gick och snacka men jag brydde mig inte utan fortsatte att spela.
"JAG VANN" Skrek jag högt och hoppa upp och ner på golvet. Ryan stirra surt på mig.
"Det var bara tur" Mumla han. Mamma kom instamplande i rummet och jag såg hur en tår droppa ner för hennes kind.
"Melaine behöver er just nu gå upp till henne" Sa hon och vände blicken upp i taket.
"Vad har hänt?" fråga jag allvarligt.
"Hennes mamma har avlidit. Ryan ställde sig kvickt upp och börja springa upp till hennes rum medans mitt grepp om spelkontrollen blev hårdare. Tillslut ramla den mot marken och jag sprang också in till hennes rum eller okej gästrummet då. Jag öppna dörren på ett ryck och såg henne liggandes på sängen medans Ryan satt på sängkanten och hållde hårt i hennes hand. Hon snyfta till och kolla upp på mig men borra sedan ner huvudet i kudden. Jag satte mig bredvid Ryan. Jag hållde min hand på hennes rygg och jag såg hur hennes bara armar rös till.
"Hur mår du?" Fråga jag tyst. Hon vände upp huvudet igen och satte sig lutad mot säng gaveln.
"Dåligt" Sa hon och torka bort en tår från hennes kind."Varför jag?" Sa hon sen. Jag drog bort en slinga av hennes hår som hade ramlat ner i hennes ansikte. Ryan ställde sig upp.
"Jag ska låta er vara ensamma" Sa han och vi båda nicka och han gick ut med en ledsen min. Jag flytta mig närmare henne.
Melaines perspektiv.
Det pirra till i kroppen när han tog min hand. Det kändes som ett pirr när man var kär men jag vet inte om jag tänker på honom så. Han hållde min hand hårdare. Hans bruna ögon stirra in i mina. Han närmades sig mig och jag närma mig han. Våra läppar var nu några centimeter från varann och tillslut pressades läpparna mot varandra. Jag tog handen runt hans nacke medans kyssen utvecklades. Jag släppte taget om han.
"Err" Vad det enda jg fick fram. Hans blick flög bort mot tavlan som hängde på väggen ovanför sängen. Hände nyss detta? Jag vet inte om jag känner så för han. För precis nån dag sedan var jag nära på att kyssa Justin men nu kysste jag han. Jag vet inte vem jag har känslor för jag vet inte ens om jag har några känslor för nån av de. En tår rann ner för kinden medans mammas ansikte blixtra ill i mitt huvud. Hon sa nåt och det kändes som om hon tog mi hand. Jag finns alltid här bredvid dig! Sa hon tyst men sen försvann hon. Tåren utvecklades till tårar och Chaz gav mig en stor kram.
"Jag vet inget längre" Snyfta jag fram medans tårarna droppa ner på hans skjorta. Jag släppte han. Han ställde sig upp.
"Kom" Sa han och sträckte fram handen och vi gick hand i hand ner för trappan och in i vardagsrummet.
"Melaine" utbrast Annie och ställde sig upp och krama mig hårt. "Hur mår du?" fråga hon och släppte mig.
"Bra" Sa jag och vände mig mot Chaz och log. "Eller inte helt bra då" Sa jag och torka bort en till tår.
"Men det kommer bli bra" Sa Annie och log. Jag nicka och de följde mig i soffan som jag snabbt satte mig i.
"Men nu går jag och gör lunch så får ni klara er" Sa Annie och gick till köket. Jag satte mig bekvämt och Chaz slog på tvn och satte på Family guy. Ryan titta på oss nästan hela tiden bara för att vi hållde i varandras händer och hans blick uttalade svartsjuka. Jag skratta varje gång ett skämt kom fram i programmet och Chaz flytta sig närmare mig och tog armen runt mig men än en gång flsha mammas bild upp i mitt huvud. Jga satte handen å pannan och utbrast ett litet aj.
"Mår dü bra?" fråga Chaz.
"Bara lite huvudvärk" Ryan ställde sig upp och kom tillbaks med ett glas vatten och en huvudvärks tablett. Jag log mot han och tog huvudvärks tabletten i munnen och svalde den med hjälp av vattnet.

Inte jätte lång del men det blev en iallafall. Nu gissar jag nog på att statistiken stupat pågrund av att vi inte skrivit men jag har liksom inte skrivit pågrund av att jag har haft svårt att välja vad jag ska göra men aa! SÅ nu fick ni kapitlet och nu hoppas jag att ni KOMMENTERAR!!! LOVE U GUYS!//Sara


   Postat av: Johanna

mer mer :D

     2011-06-30 / 19:40:05 URL: http://johannaviveca.blogg.se/


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar:
   
   
FREE DESIGN BY
JUSTINBSTORIES