First step 2 forever- Kapitel 2

"hej" Sa mammas pojkvän Steven och log.
"Hej" Sa jag glatt och tog av mig mina röda converse. Jag gick in i vårt stora hus och sprang upp till rummet. Jag satte mig framför min data och skrev in mitt lösenord. Jag tryckte upp msn och en pratruta kom genast upp.



(Kursiv Melanie och vanligt hennes kompis Amanda!)

-
Heej :)
- Hej sötnoz <3
-Går det bra eller? Träffat nån?
-Är det de enda du tänker på? lol
- Jaja men på allvar?
-Asså jag har fått en kompis men har inte träffat "nån"
- Jasså? Men jag måste gå nu pappa ropar!Älskar dig :*
-Älskar dig mer :*

Konversitation avslutades och jag stängde igen datorn.
"Så gick det bra idag?" fråga Steven och satte sig bredvid mig i soffan.
"Det gick väl rätt så bra" Sa jag och drog upp fötterna i soffan. Han nicka. Okej ni kanske inte fattar varför jag gillar min styvpappa? Men Steven är rätt okej. Min riktiga pappa har aldrig varit här för mig men Steven har verkligen vart här i vått och torrt. Han tog händerna bakom huvudet och luta sig bak. Han drog en djup lycklig suck. Jag hörde hur nyckellåset i dörren vreds om och både jag och Steven vände oss om.
"Hej" Sa mamma glatt och hängde upp sin jacka på kroken. Hon gick in i vardagsrummet medans hennes klackar hördes högt mot golvet. Jag ställde mig upp och gav mamma en kram.
"Gick det bra i skolan?" Fråga hon och log.
"Ja hyfsat" Hon log igen och gick fram till Steven och gav han en puss på kinde. Jag titta äcklat bort och gick uppför trappan och in i mitt rum. Jag öppnade dörren till min walk in closet och log stort och drog handen genom kläderna som hängde på galgarna.


*RIING RIING*
"Oh my gosh" Sa jag trött och sträckte fram handen och slog av väckar klockan. Med hjälp av mina skakiga armar drog jag mig upp ur sängen och in i duschen. När jag var färdig tvättad drog jag handduken runt mig och gjorde mina vanliga morgon rutiner.

Jag kladda på mig lite mascara och la den sedan nöjt ner i lådan med smink. Jag sprang fram till min walk in closet och drog fram ett par midje shorts och en söt topp. Jag titta mig i spegeln och tog min väska i armvecket och gick ner till köket.
"Godmorgon" Sa jag och satte mig på stolen bredvid mamma.
"Varför på så bra humör" Sa mamma förvånat och en bild på Justin blixtra genom mitt huvud som svar.
"Får man inte vara glad?" Svara jag snabbt och hon skratta och nicka. Jag tog en macka och bredde på lite smör oh hällde upp mjölk i ett glas.

Jag drog på mig mina skor och tog väskan som log vid dörr öppningen.
"Jag går nu!" ropa jag och fick ett snabbt svar som likande ett Okej. Jag gick ut ur vårt stora hus och börja springa mot busshållsplatsen. Jag luta mig mot stolpen som stod där och lutade snett på vägen. Bussen åkte in mot mig och stannade framför mig. Dörrarna vreds upp och jag gick på bussen. Jag gick genom den långa korridoren med elever som stirra på mig.
"Melanie?" Ropa nån där bak och jag såg Justins ansikte sticka fram bakom en stol. Jag gick glatt fram till han och han maka lite på sig och jag satte mig bredvid han. Två killar framför oss stack fram huvuden övanför sina säten och stirra på mig.
"Oh justdet det här är mina kompisar Chaz och Ryan" Sa han och log mot killarna. Chaz hade brunt hår och var hanska lik Justin i ögonen och den andra hade kort blont hår. De satte sig ner på sina säten igen med en duns och bussen starta efter lång väntetid. Jag la min väska i famnen och pilla med fransarna som hängde ner. Justin stirra  ut genom fönstret men titta genast på mig och gjorde sin hairflip.
Justins perspektiv.
Jag titta på Melaine som log lite smått mot mig. Hennes mörk gröna ögon lyste upp. Hon var söt fast jag kan inte tänka mig henne mer än en vän. Förresten jag träffa henne igår.
Bussen stanna och vi gick av.
"Vad har vi för lektion?" Fråga jag och Melaine titta igenom sina pappar.
"Gympa" Sa hon och sucka.
"Varför suckar du det är kul"
"Ja men det är två problem det första: Att jag suger på idrott för det andra: Jag har inga gympakläder med mig" Sa hon och drog en lång suck.
"Du suger nog inte" Sa Chaz och dunka henne i ryggen. Hon skratta lite små gulligt. Vi börja gå mot idrotts salen och när vi väl kom fram gick vi skillda vägar.Hon in på tjejernas och vi in till killarnas.
Melaines perspektiv.
Jag gick in i det stora omklädnings rummet och tjejerna stirra på mig. Jag vände ner huvudet mot marken och börja gå mot dörren som ledde in till gympasalen.
"Och var ska du gå?" fråga en tjej kaxigt och jag vände mig om.
"Jag ska in till gympasalen" Sa jag och hon slängde med sitt långa svarta hår. Hon gjorde en sur min mot mig och vände ryggen åt mig. Jag gick in till gympasalen och gick till läraren.
"Hej" Sa jag och han vände sig om.
"Hejsan är du Melaine?"
"Ja"
"Välkommen jag är Mr. Anderson"
"Tack så mycket men jag visste inte att det var gympa idag så jag har inget ombyte med mig"
"Det är lungt du kan sätta dig där borta och titta på" Sa han och peka på en bänk som följde vägen genom halva salen. Jag nicka och gick bort och satte mig.
"Mel" Ropa Justin och kom fram springande till mig med Chaz och Ryan på släp. De satte sig bredvid mig och Chaz log stort.
"Ska du inte vara med?" Fråga Ryan och Justin sucka.
"Hon är ny hon visste ju inte att vi hade gympa!" Sa Justin irriterat. Mer och mer elever från klassen strömma in.
"Chaz, Ryan, Justin kom hit" Skrek idrotts läraren Mr. Anderson och killarna sprang iväg.

Hej jag hinner tyvärr inte skriva mer än så men jag hoppas det var bra?
LOVE// SARA!
KOMMENTERA MYCKE LOVE U GUYS!





   Postat av: M E R E I

- hehe :)!

     2011-06-23 / 01:54:31 URL: http://dajeroma.blogg.se/


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar:
   
   
FREE DESIGN BY
JUSTINBSTORIES