First step 2 forever- Kapitel 9

"GÅ HÄRIFRÅN UNG JÄVEL" Skrek hon och jag vände på klacken och gick upp på mitt rum med tårar i ögonen. Min egen mamma? Tårarna droppa ner och jag stängde dörren med en smäll. Jag drog fram min stora resväska och börja ösa ner saker jag behöver i den.  Jag tog min väska och min handväska och sprang tyst ner till hallen och drog på mig mina skor och sprang ut ur huset. Jag sprang genom den långa skogen och snart börja det regna. Tårarna och regent droppa ner för kinderna oh kläderna och tillslut kom jag fram till Chaz hus. Jag plinga på och han öppna med en förvånad min.


"Vad har hänt?" Fråga han förvånat. Jag snyfta till och trängde mig förbi han.
"Får jag bo här ett litet tag" Sa jag och torka bort en tår från kinden.
"Är det din mamma?" Fråga han och jag nicka. Han böjde sig fram och krama mig.
"Det kommer bli bra" Sa han och smekte min panna. "Och såklart att du får bo här" Fortsatte han.
"Tack" Han släppte mig och tog min väska och bar upp den till gäs rummet där jag förmodligen kommer få sova. Jag drog av mig jackan och tog av mig skorna slappt.
"Eh kan jag kanske få låna duschen?"
"Jadå det finns en i gästrummets badrum. Jag nicka och sprang snabbt uppför trappan och in i badrummet för att dusha.

När jag var färdig i duschen gick jag in i det stora röda gästrummet och öppna min resväska och drog ut ett par hot pants, linne och en hoodie. Jag drog på mig allt och titta mig själv i den stora spegeln. Jag gick ner för trappan och in i deras vardagsrum. Chaz titta uppför tvn och log.
"Melaine vad gör du här?" Fråga Chaz mamma som kom ut ur badrummet på nedervåningen.
"Emh asså...."
"Hon har lite problem hemma så hon fick bo här!" Sa Chaz snabbt och jag nicka med stämmande.
"Nämen gumman du får alltid komma och snacka med oss om det är nåt" Sa hon och la handen på min axel.
"Tack så mycket" Sa jag och log.
"Vill ni ha middag" Sa hon och gick mot köket och vi nicka. Hon skratta lite smått och började att göra mat. Vi satte oss i soffan och vi började titta på Americas Funniest home videos. Vi skrattade typ hela tiden och det gjorde vi tillochmed när det var reklam. Programmet avslutades och Chaz vände sig mot mig.
"Vad hände? Vad gjorde din mamma?" Sa han allvarligt. Jag titta ner på mina händer och tvekade lite smått! Ska jag berätta?
"Err.... Mamma hade druckit och börja skrika lite saker åt mig" Sa jag tyst. Jag vände upp huvudet och jag såg hur han gjorde en ledsen blick.
"Vad sa hon?"
"Hon skrek ung jävel gå härifrån" Sa ´jag och vände ner blicken igen.
"MAT" Ropa Mrs. Somers och vi gick mot köket och jag torka bort tåren som hade runnit ner för min kind. Jag satte mig på stolen bredvid Chaz medans Mrs. Somers skyffla upp mat på min tallrik.
"Tack" Sa jag och vänta tills de hade fått sin mat sen börja jag äta.

Efter maten började Chaz mobil ringa och han gick bort från köksbordet och börja hjälpa hans mamma med disken.
"Tack så mycket" Sa hon när vi var klara och jag log. Chaz kom in i rummet och log mot mig.
"Vad vill du göra?" Fråga han efter ett tag.
"Vi kan väl titta på film" Sa jag och slängde en snabb blick på klockan.
"Visst gå in och välj film på mitt rum och så fixar jag snacks! Jag gjorde som han sa och gick in hans rum och titta igenom filmerna på hans enorma film hylla. Jag drog ut den första Jackas filmen och nicka för mig själv.
"Den får det bli" Sa jag tyst för mig själv. JAg sprang nerför trappan och in i vardagsrummet där Chaz satt och vänta. På bordet var det full proppat med godis skålar och chips skålar.
"Nice" Sa jag och slängde mig i soffan. Chaz tog tag i filmen och satte in den i dvdn. Jag grappa tag om godisskålen och börja äta för fullt.

Okej jag vet lite kort men försökte verkligen för jag har haft så mycket... Men det är bättre än inget? LOVE U GUYS!! KOMMENTERA MYCKET! (Haft så dåligt med kommentarer skriver vi dåligt? Bara säga till! Och sprid gärna bloggen PLEASE? Nån som är sugen på länkbyte?)
//Skrivet av SARA


   Postat av: Johanna

mer mer :D

     2011-06-26 / 23:00:58 URL: http://johannaviveca.blogg.se/

   Postat av: linnea

Jääätteee brraa!! :D

     2011-06-26 / 23:01:03

   Postat av: ninni<333

Hejhej suuuuuperbra kapitel!!! Älskar din blogg!!!

Besök gärna min nystartade novellblogg och sprid den gärna<333

     2011-06-27 / 12:02:53 URL: http://inlovewithbieber.devote.se

   Postat av: tina

kolla gärna in min blogg :D



och rösta gärna på min klänmning här nedan:

http://nelly.com/se/designyourdress/?obj=VnUZrv0IQrUhbbm67JaZeyCsgWvyO40khR8MA5VRjpyAEY69fTX0#Gallery

     2011-06-27 / 12:22:39 URL: http://nattstad.se/tinaandersson

   Postat av: Bodypalace

hur kan folk gilla det där?

     2011-06-27 / 12:51:53 URL: http://bodypalace.blogspot.com


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar:
   
   
FREE DESIGN BY
JUSTINBSTORIES